Από το λημματολόγιο της «Θυμέλης»: βουλεβάρτο
- Blog
- 7 Ιουλίου 2025
Κειμενικό παράδειγμα: “Μετά την Κατερίνα, καμία άλλη #ηθοποιός δεν έπαιξε με τόση μαεστρία #μπουλβάρ όσο η Καρέζη.
Παίζω μπουλβάρ σημαίνει αναπαριστάνω κάθε στιγμή το προπατορικό αμάρτημα. Το μπουλβάρ έχει ως άξονα την ιστορία του Αδάμ, της Εύας και του όφεως.
Μόνο η #Καρέζη, μετά την Κατερίνα και την #Αρώνη ήξερε να παίζει με τον όφι, να τού γλιστρά και να αποφεύγει και τη φωνή του Κυρίου.
Το μπουλβάρ είναι ένα φτηνό θέατρο που πρέπει να παίζεται με μηχανές ολοταχώς. Και λίγοι είναι οι καλοί καπετάνιοι. Η Καρέζη είναι κυβερνήτης ανοιχτής θάλασσας. Από τότε που εγκατέλειψε το μπουλβάρ, ορφάνεψε το είδος στην Ελλάδα και έμεινε θεόγυμνο.”
Επεξηγηματικό σχόλιο: Ο πυρήνας της πλοκής του βουλεβάρτου είναι πάντα τριγωνικός, ενώ τρεις πρωταγωνίστριες που καθόρισαν το παίξιμο του νεότερου βουλεβάρτου στην ελληνική σκηνή, είναι η Κατερίνα Ανδρεάδη, η Μαίρη Αρώνη και η Τζένη Καρέζη.
Πηγή/Αναφορά: Γεωργουσόπουλος, Κ. (1992). Προσωπολατρία. Αθήνα: Έκτυπο, σ. 40.